Iscastle

torsdag, mai 04, 2006

Ein oppdatering på de små dyrene


Ein liden oppdatering på de små dyr som min bror har, og som eg fylle nøye med på=)
Denne her skapningen på bilde på sia e ein Eremittkreps og ser nesten ut som ein av de to Erimittkrepsene Jørgen har. De leve på land og har et lide "basseng" de kan bada i om de vil. Disse har ikkje sånn levenande mat som dyra d står om unna. Den spise salat og skilpaddefor. De ganske fasinerande.



Skorpionen hans fekk jo unga. D va ein del mer av de før, men någen har død og någen har blitt spist av skorpionmora. Men nå har me fire små kvide søte skorpionunga. Å gjett kem så ¨må ver me å mata de me larva? Å jo meg he he, men d e i grunnen ikkje gale.

Han har og to knelere ( en type insekt), som dokke ser på bilde. de spise levende biller og e fra Australia opprinnelig. De spise någen biller som hette Syrisse. Någen av de som bror min "synge" någe heilt enormt. D e så frustrande, i allefall når eg vil sova sukk. Disse knelerane e eg og me å fore av og t. D e litt løye for disse Syrissene har heilt syge lår og hoppe ganske høgt. Så d gjelde å ikkje mysta de og helle hiva de opp i buret t kneleren.

Så dette e de spennde dyra som bor på loftet:) Eg syns de e ganske så kule, bare ikkje bror min får seg ein tarantell så e eg fornøyd:) Og at ingen av dyra stikke av og finne veien t mitt rom og mi seng. Syrisene har vært på rommet mitt me to annledninger. Men i bur takk og lov. Eg har "klaga" t bror min på at de synge sånn, så han har prøvd å gjømma de inn på rommet mitt så de sko synga ekstra høgt når eg sko sova. HE HE. Men eg har funne de kver gong før eg ska sova, føle liksom d e litt rare lyda så ikkje høre hjemma på mitt rom.

2 Comments:

  • At 04 mai, 2006 20:06, Blogger Silje said…

    ehm litt skrivefeil ja, de spise då asså biller som hette Syrisser og ikkje någen biler he he

     
  • At 04 mai, 2006 21:27, Blogger Linda said…

    hehe, d går an å retta altså =) hvis du trykke på blyanten så ligge under innlegge (hvis du e innlogga), så kan du redigera på innlegge =)

    Ja de dyrå va ikkje så ekle så eg trudde.. Blei nesten litt fasinert av dei skorpionongane må eg sei =)

     

Legg inn en kommentar

<< Home