Iscastle

mandag, mai 22, 2006

Småkrypa igjen=)


Eg syns d e litt spennande som dokke kanskje har forstått me de "små krypa" t min bror:)
Me hadde jo som sagt någen skorpionunga, men den siste døde og sukk. Men når har mor og de starta nytt prosjekt. De har kjøpt to huer og ein han skorpion så d blir spennade og se om me får någen flere skorpionunga då.
Jørgen har ein sånnen skorpion som der e på bilde. D e ein Keiserskorpion. Disse skorpionene e lite aggressiv og ikke så farlig. Ganske sneisne:)

Så har me og to knelare. Den eine av de hadda laga ein kukong så me tenkte jippi den ska og ha unga, men så fant me ud at d e ein falsk kukong, så den gang ei. Men me har to knelare så nå har me satt de samen og kem vet kanskje får me ein ekte kukong neste gang. De kan ha fra 30 t 300 unga i ein sånnen og de må skillas fra kverandre og morå for hvis ikkje kan de bli spist.

Så her på loftet e d begynt å bli den reine zoologiskehage he he. Ganske fasinerande i grunnen. Bare ikkje kom me någen Tarantella for de e ikkje serligt fasinerande itte min smak.

8 Comments:

  • At 22 mai, 2006 13:02, Anonymous Anonym said…

    Niks!! Tarantell er forbudt i vårt hus!! Vi skal bare ha søte dyr her i huset :-)

     
  • At 22 mai, 2006 13:24, Blogger Linda said…

    Hehe =) Eg syns nå ikkje at skorpionane e så mye sødare då. Men men, synd d va en falsk kukong då, hadde våre løje viss dei fekk ongar

     
  • At 22 mai, 2006 13:34, Blogger Silje said…

    Men d kan jo ver at komme ein ekte kukong nå då:)
    Jo skorpionane e jo litt søde;)

     
  • At 22 mai, 2006 15:27, Blogger Kjerstin said…

    Eg e glade min bror ikkje har sånne dyr!!

     
  • At 22 mai, 2006 15:27, Blogger Kjerstin said…

    Ikkje at eg har nogen bror helle då.. Men æsj!!

     
  • At 22 mai, 2006 15:42, Anonymous Anonym said…

    Nå har Kneleren til Jørgen parret seg, og sitter akkurat nå og spiser hannen. Når det blir unger ut av dette skal jeg komme opp til deg Linda med noen slik at du får noen koselige, søte dyr å se på.
    Du kan få noen du og Kjersti :-)

     
  • At 22 mai, 2006 17:21, Blogger Linda said…

    Haha, jo takk, men eg trur ikkje d e så smart, eg komme bare te å dreba dei... For eg komme aldri te å mada dei!

     
  • At 24 mai, 2006 16:55, Blogger Silje said…

    He he men de e ikkje så galne når du blir vant t de asså=)
    Bare de holde seg oppi akvariene sine så e eg happy og at d e låg på.
    Men eg syns dokke ska ta imot tilbudet om å få he he de jo litt stilige.

     

Legg inn en kommentar

<< Home