Iscastle

mandag, juli 17, 2006

Nye kryp i heimen

Me har fått flere dyr hjemme. Det heila starta me at me fekk tri t skorpioner i posten, som var bestilt fra nette. De kom faktisk i posten og, pakka inn på ein fancy måde:)
Så har jo kneleren t bror min blitt para med den andre kneleren me hadde som blei spist opp av hunnen ittepå. Hu la så to kokunger, lure på om d blei tri t samen. Så ein dag sprakk den eine kukongen. Og då hadde me mange små knelere som krelte rundt. Bror min og mor mi hadde laga plast beger så de sko bo i, for de kan ikkje bo så mangen samen. De va ganske stilige de små knelerungane. De spise bananfluer fra bananfluekultur som de har bestilt fra dyrebutikken.
Så ein dag når de kom inn på rommet kor alle disse dyrå bor va den andre kukongen sprukken, og der va knelerunga i heila taget der inne. Men de har og fått seg et plastkrus t hjem. Så nå siden de e så mange blir de fora opp på bladlus. Ganske stilig. Så hvis der e någen som har lyst på kneler så bare hyl ut. De e ganske stilige.

Den gravide kneleren.

7 Comments:

  • At 17 juli, 2006 23:37, Blogger Kjerstin said…

    Eg har alltid hatt så lyst på ien bror, men eg må jo sie eg ser det positiva i å ikkje ha ien og.. (ÆSJ! For nogen dyr dokke har!)

     
  • At 20 juli, 2006 14:25, Blogger Silje said…

    He he neida de e så søde så når ein bir vant t de:)
    Brødre e veldig kjekke:) de kan ha sånne kule dyr så kan eg bare se på de;)

     
  • At 23 juli, 2006 16:05, Anonymous Anonym said…

    Silje er en drømmesøster ser dere. Hun engasjerer seg i sin liliebrors hobby.
    Ikke mange som er så heldige å ha en slik fantastisk storesøster som Jørgen har!!!

     
  • At 26 juli, 2006 11:28, Blogger Catti said…

    ASJ!

     
  • At 27 juli, 2006 22:03, Blogger Linda said…

    Ja d trur eg på, at Silje e en fantastisk storesøster =) Men dyrene e fremdeles ekle! =)

     
  • At 28 juli, 2006 14:14, Blogger Silje said…

    Takk:)
    He he neida de e ikkje så ekle når ein blir vant t de, då e de faktisk ganske så fasinerande:)

     
  • At 06 august, 2006 15:21, Blogger Unknown said…

    Eg he angst mod små dyr, is eg ser maur bjunne eg å klø øve heila meg, elle når eg tenke på maur klør eg øve heila meg.. dette jelle alle småkryp edderkoppar, billedyr.. alslags.. *klø* men knelaren va litt sjønne..<3 isje skorpionane.. du kan jo sje holda dei..)= det så e kos me dyr..

     

Legg inn en kommentar

<< Home